Etykiety samoprzylepne mają wszechstronne zastosowanie przy oznaczaniu i identyfikacji produktów. Dostępne są różne rodzaje etykiet: o różnych kształtach i w różnych kolorach do wyboru. Produkcją etykiet samoprzylepnych dostosowanych do indywidualnych potrzeb klientów zajmują się firmy wyspecjalizowane w świadczeniu usług z zakresu co-packingu.
Najpopularniejsze formaty etykiet produktowych
Jeśli chodzi o kształty etykiet produktowych, najczęściej spotykamy etykiety prostokątne lub okrągłe. Wybór kształtu etykiety zależy m.in. od wielkości i kształtu produktu. Jeśli etykiety mają pełnić nie tylko funkcje informacyjne, ale też promocyjne, dobrym pomysłem mogą okazać się mniej typowe kształty, które łatwiej zapadają w pamięć. Podobnie sprawa wygląda z kolorem etykiet – standardem są etykiety białe, ale jeśli firma chce, by produkty tak oznaczone były lepiej widoczne, powinna zdecydować się na kolorowe naklejki. Etykiety samoprzylepne najczęściej produkowane są z papieru, ale możliwe jest też ich wykonanie z innych materiałów np. folii PP, folii PE, akrylu, winylu. Dostępne są również wersje etykiet matowe lub z połyskiem, a także utwardzane UV.
Zakres stosowania etykiet
Jest on bardzo szeroki: etykiety mogą zawierać informacje o składzie produktów, zawartości paczek i przesyłek, cenie, kody kreskowe oraz wiele, wiele innych istotnych danych. Etykiety są naklejane nie tylko na paczki i pudełka produktowe, ale też słoiki, butelki i inne opakowania. Istnieją również etykiety naklejane na ubrania. Z etykiet korzysta się m.in. w branży spożywczej, kosmetycznej, farmaceutycznej, chemii, ale też przy logistyce i transporcie towarów. Etykiety samoprzylepne sprawdzają się też w sklepach, magazynach i innych miejscach, gdzie składowane są produkty. Dlatego też dobrze wykonane etykiety powinny być nie tyko estetyczne, ale też trwałe i odporne na działanie wody czy wysokich temperatur. Dzięki temu możemy mieć pewność, że nie ulegną łatwo uszkodzeniu czy zniszczeniu właśnie podczas transportu czy magazynowania.