Firmy sprzedające różne rodzaju produkty stają często przed niełatwą decyzją: w co i jak pakować swoje wyroby, by było jednocześnie bezpiecznie, estetycznie i niedrogo. Do tego coraz częściej w grę wchodzą też względy ekologiczne – odchodzi się od materiałów opakowaniowych, które trudno poddają się recyklingowi i mogą na długie lata zanieczyszczać naszą planetę. Zasłużoną popularnością cieszą się pudełka kartonowe. Materiał ten stwarza duże możliwości kreacyjne: na przykład można z niego tworzyć proste, tanie opakowania, które z powodzeniem mogą być wykorzystywane podczas przesyłki towarów do klienta. Takie pudełka dostępne są w różnych wielkościach. Ale z kartonu można produkować też eleganckie opakowania produktowe z różnego rodzaju nadrukami czy treściami reklamowymi. Również ich kształt i forma mogą być nietuzinkowe, oryginalne, i w niczym nie przypominać klasycznych kartonowych pudełek. Pamiętajmy też, że papier jest materiałem ekologicznym.
Jak dopasować pudełko do produktu?
Wiele tu zależy od tego, czy potrzebujemy pudełka tylko na czas transportu produktu, czy może chcemy, by było ono częścią towaru, służącą jego estetycznej eskpozycji, a przy okazji budowania wizerunku firmy. W tym drugim wypadku nie warto oszczędzać na opakowaniach – najlepiej zlecić zaprojektowanie i produkcję takich opakowań firmie mającej doświadczenie w tej dziedzinie. Kolejna ważna sprawa to wielkość produktu: pamiętajmy, że standardowe pudełko ma trzy wymiary (długość, szerokość i wysokość) i każdy z nich powinien odpowiadać gabarytom produktu, który chcemy zapakować. Zbyt małe albo zbyt duże pudełko nie tylko nie będzie wyglądać estetycznie, ale też nie zapewni produktowi należytej ochrony. Przy wyborze pudełka pod uwagę wzięty też powinien być ciężar danego przedmiotu – te cięższe wymagać będą solidniejszych opakowań.
A co z delikatnymi produktami?
Warto też pamiętać, że niektóre produkty podczas transportu wymagają dodatkowego zabezpieczenia – samo, nawet najlepsze, opakowanie może nie wystarczyć. Zastosowanie wypełniaczy uchroni delikatne produkty przed porysowaniem czy stłuczeniem.