W świecie handlu i usług sama jakość produktu to za mało, by zdobyć uznanie wśród konsumentów. Trudno zainteresować nawet najlepszą ofertą, jeśli nie zadba się o jej promocję i ekspozycję. Warto zatem w strategii marketingowej uwzględnić zalety standów reklamowych jako metody na wyróżniającą prezentację produktu.
Zdobyć uwagę konsumenta
Celem każdej kampanii reklamowej jest przekonanie konsumenta do nabycia oferowanego produktu lub skorzystania z rekomendowanej usługi. Nie można tego osiągnąć bez zbudowania wśród odbiorców świadomości marki. Tylko produkt rozpoznawany, znajomy, kojarzony ma szanse być zauważony spośród wielu innych. Każda firma powinna zatem każda wykorzystywać wszystkie dostępne środki do umacniania swojego wizerunku i prezentowania oferowanych produktów.
Przy czym należy pamiętać o tym, że wszechobecność reklamy sprawia, że konsumenci przestają być wrażliwi na jej bodźce. W takiej sytuacji należy dołożyć starań, by wygrać batalię o ich uwagę. Kluczem do sukcesu jest atrakcyjna wizualnie forma współgrająca z krótkim, ale chwytliwym komunikatem. W promocji obmyślonej na zainteresowanie propozycją sprawdzają się standy reklamowe. Dzięki nim pojawia się okazja na przygotowanie efektownego przekazu.
Oryginalność w standardzie
Standy reklamowe są znakomitym sposobem do eksponowania produkty lub oferty dotyczącej usługi. Ich przenośna forma przypominająca mobilne regały, a zarazem stabilna konstrukcja stwarzają nieograniczone możliwości w staraniach o uwagę klienta. W sklepach wielkopowierzchniowych można je ustawić, by ulokować artykuły niezależnie od regałów. Wówczas konsument podczas wizyty w obiekcie handlowym kilkakrotnie się z nimi zetknie, co stwarza szanse na to, że w którymś momencie sięgnie po prezentowane produkty. Natomiast podczas targów i konferencji dzięki standom reklamowym w swobodny sposób można udostępnić kontrahentom materiały promocyjne dotyczące prowadzonej działalności. Ważną rolę w działaniach marketingowych odgrywa zatem przemyślane rozmieszczenie standów.
Niewątpliwie kampania z ich użyciem powinna uwzględniać przygotowanie oryginalnego projektu tworzącego spójną całość z ofertą. Zaplanowanie wyróżniającego się na tle konkurencji standu reklamowego zapewni współpraca z naszą firmą. Kolejnymi etapami będą druk, konfekcja i dystrybucja, podczas których nie można tracić głównego celu z pola widzenia, a jest nim zainteresowanie odbiorcy ofertą.