Etykiety umieszczane na puszkach mają pełnić nie tylko rolę informacyjną, ale także reklamową. Warto pamiętać, że Klienci kupują przede wszystkim oczami. Mając w ręce dany produkt często sprawdzają jego skład. Ale rolą producenta jest zadbać nie tylko o dobry skład, ale także o to, aby to jego puszkę Klient wziął do ręki. Bez tzw. przynęty na nic zda się doskonały skład produktu. Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne. Dlatego tez projekt puszki musi być bardzo dokładnie przemyślany. Tak aby obok funkcji informacyjnej pełnił również rolę reklamową.
Jak przebiega proces produkcyjny etykiet samoprzylepnych?
Wspomnieliśmy wcześniej o projekcie etykiety samoprzylepnej oraz jego znaczeniu dla końcowego sukcesu danego produktu. Ale projekt i wykonanie etykiety samoprzylepnej wymaga doprecyzowania większej listy szczegółów. Przede wszystkim należy ustalić na jakim papierze ma być wydrukowana etykieta samoprzylepna. Jakość papieru ma kluczowe znaczenie dla efektu końcowego. Bardzo ważny jest także klej użyty do „montażu” etykiet na puszkach. Analogicznie odbywa się proces projektowania etykiet na butelki czy słoiki.
Etykietowanie puszek to proces, który wymaga wielkiej staranności oraz precyzji. Na każdym kroku należy zwracać uwagę na najdrobniejsze detale. Projekt etykiety powinien być ściśle dopasowany do rodzaju i gabarytów puszki, na którą będzie naklejany. Najczęściej Zleceniodawca przysyła całą partię puszek do firmy, która ma zająć się ich etykietowaniem. Po rozklejeniu opakowań zbiorczych puszki są etykietowane z wykorzystaniem techniki ręcznej lub maszynowej. Wszystko zależy od wielkości partii. Niemniej jednak nowoczesne zakłady trudniące się etykietowaniem starają się automatyzować cały proces. Dzięki temu czas realizacji zlecenia ulega skróceniu, a dodatkowo zastosowana technologia wpływa na obniżenie kosztów wykonania usługi.
Po oklejeniu wszystkich puszek etykietami muszą one zostać ponownie spakowane w opakowaniach zbiorczych. Ten etap wymaga duże staranności i uwagi. Po przygotowaniu opakowań zbiorczych wykonywana jest paletyzacja i streczowanie. Paletyzacja pozwala na wysłanie większej liczby opakowań w ramach jednej przesyłki. Paczki, owinięte folią strecz, są bardziej stabilne, a tym samym mniej podatne na uszkodzenie. Właściwe przygotowanie opakowań zbiorczych, paletyzowanie i streczowanie pozwala dostarczyć oklejone puszki w nienagannym stanie.
Etykietowanie puszek tylko z pozoru wydaje się być prostą czynnością. Od momentu umieszczenia produktu w puszce, do chwili, w której Klient sięga po niego w sklepie, jest naprawdę daleka droga. To etap etykietowania, a więc wykonanie projektu i samo oklejanie, decyduje o atrakcyjności produktu, a tym samym o jego szansach na sprzedaż.