Standy kartonowe to jedna z bardziej popularnych form reklamy. Tak naprawdę możemy spotkać je na każdym kroku. Odwiedzając sklepy, szczególnie spożywcze, często możemy natknąć się na kartonowe standy, na których ustawione są produkty danego dostawcy. Ale to nie jedyne ich zastosowanie. Standy pełnią bardzo istotną role podczas różnego rodzaju akcji promocyjnych czy też w trakcie trwania branżowych targów. Służą wtedy jako nośniki materiałów promocyjnych danej firmy. Sporo osób wychodzi z założenia, że standy reklamowe to po prostu zwykły kawałek kartonu pomalowany w wybranej przez daną firmę kolorystyce. Nic bardziej mylnego. Cały proces produkcyjny standów jest o wiele bardziej skomplikowany aniżeli mogłoby się nam wydawać.
Jak przebiega proces projektowania standów kartonowych?
Najbardziej czasochłonnym etapem powstawania standów kartonowych jest faza ich projektowania. Ma ona kluczowe znaczenie i wymaga dokładnego przemyślenia. Podczas projektowania należy wziąć pod uwagę szereg czynników. Wśród nich możemy wymienić na przykład miejsce, w którym będą stały standy kartonowe. Jakie to ma znaczenie? Ogromne! Jeżeli będą ustawione na dużej wolnej przestrzeni, to muszą być odpowiednio duże, aby przyciągnąć uwagę przechodzących osób. Jeżeli mają stanąć w sklepie, który jest po brzegi wypełniony różnymi towarami, to muszą mieć raczej kompaktowe rozmiary, które pozwolą umieścić je w wybranym miejscu. Jednocześnie projektowanie standów reklamowych do sklepów wymaga stworzenia takiej oprawy wizualnej, która pomimo niewielkich rozmiarów standu przyciągnie uwagę potencjalnych Klientów.
Reasumując etap projektowania składa się przede wszystkim z fazy przygotowania wizualizacji graficznej standu oraz z fazy projektowania kształtu i rozmiaru kartonowego standu. Oprócz tego wybiera się szczegółową specyfikację materiału, z jakiego będą wykonane standy. Wszystko jest uzależnione od ciężaru produktów czy materiałów, jakie będą na nich umieszczone. Z innego rodzaju materiału będzie wykonany stand na ulotki, a z zupełnie innego stand, na którym ma stanąć kilka rzędów słoików lub puszek.
Jakie etapy produkcji standów kartonowych możemy wyróżnić?
Projekt to ważny, ale tak naprawdę jeden z kilku etapów produkcji standów kartonowych. W dalszej kolejności należy wymienić sam proces produkcyjny, konfekcjonowanie oraz logistykę wysyłki. Profesjonalne firmy, które produkują standy kartonowe, oferują kompleksową obsługę od momentu wykonania projektu do momentu dostawy pod wskazany adres. Efekt końcowy procesu produkcyjnego zależy w dużej mierze od zastosowanej technologii. Warto pamiętać, że efektowny projekt to dopiero połowa sukcesu. To właśnie odpowiednia technologia produkcji zapewnia pożądany wygląd standów.
Istotny jest także etap konfekcjonowania wyprodukowanych standów. Polega on na ręcznym pakowaniu elementów oraz przygotowaniu ich do odbioru przez Klienta. Ręczne konfekcjonowanie, pakowanie oraz etykietowanie pozwala uchronić materiały przed przypadkowym uszkodzeniem. Jednocześnie w ten sposób można je optymalnie przygotować do transportu. W wielu przypadkach to właśnie na firmie produkującej standy spoczywa obowiązek wysyłki zamówienia do Zleceniodawcy. Dlatego tak ważne jest odpowiednie przygotowanie do transportu oraz sam proces wysyłki.
Standy reklamowe to świetny pomysł na promocję firmy. Kluczem do sukcesu jest jednak wybór wykonawcy, który pomoże zaprojektować i wyprodukować standy kartonowe. Przemyślany projekt i wykonanie w dużym stopniu wpływa na efektywność tej formy reklamy.